Our LOVE Letter

سمِ اللَّهِ الرَّحمٰنِ الرَّحيمِ


Di sini jari-jemari ku menari mengikut alunan rentak dan irama yang lahirnya dari hati. Mendendangkan secebis lagu kehidupan yang penuh tawa dan sendu. Maafkan jika rentak tari islamiku tempang atau mungkin irama iman yang didendangkan sedikit sumbang, lantaran asyik dan leka dibawa arus khayalan seorang 'anak kecil' yang sekian lama bertapak dalam diri. Izinkan diri ini untuk menumpang dipinggir pantai ilmu dengan berbekalkan segala semangat, teguran, nasihat dan idea bernas kalian. Terima kasih atas masa dan waktu yang kalian peruntukkan untuk 'ziarah' ke 'kanvas' maya ini.






Monday, March 1, 2010

I'm housekeeper.

salam..
For information, i stay at home now. So that we must to fill our time with something that full of benefits. Recently, i have been getting a job at home. haha.It was a housekeeper in my house.lalala.
BUT.. first of all, i dont want to take this work as a job and get a salary. I just kidding with my mom to be housekeeper with salary..but after two weeks i have been worked it, my mom gave me a salary [RM 50 per weeks]pucuk dicita ulam mendatang...ambik jelaa. it is so much? i wonder that was so much.
haha..yela saya kerja apa la sgt...skit je pon buat. bibik moden katakan...
  • washing the dishes
  • sweeping on the floor
  • kemas ruang tamu
  • jemur n angkat baju
  • and the rest..
but i have ONE problem to do this work in a day. I hate this crap. it was a RAT.
owh no.. morever kat belakang umh saya ade semak so menatang ni suka curi masuk umh saya.
p/s: takleh letak gamba yg hidup geli...so letak yg cute skit.
Lebih2 lg kat dapur ada lubang masuk...tu geram gila babeng. memang selalu kalu saya masak tetiba i saw this crap. Terus x jd keje saya nok wat. Menjerittttttttttttt.
erkkk geli dan takut..with a small crap.kalu hamster takpe la jgk.
So kdg2 saya tak buat kerja yg di dapur..nk amik baju kt machine pon takut tersempak dgn CIK TI tuh...so that i cannot do a work as much as perfect. really regret it.

yelaa saya ni bukan pompuan yg suka menjerit. boleh dikatakan agk susah menjerit except in emergency...haha
tapi disebabkan menatang tuh suara emas habis terkeluar..haha.... sape yg dok umh tau laa...
tak dpt dibyg kn kalu ak menjerit dan terlompat dan lari bila terlalu kat dpn ak...haha...

i hateeeeeeeee you...RAT. you messed with my life....


~saya tinggal persoalan di sini..??
- camne nk hapuskan menatang walaupun dh letak racun...masih ade ank beranak dia.
- kalu kamu jd saya??? how's ur reaction???

+ Apa2 pon, isilah masa anda sebaiknya. kalu yg menganggur kt umah tu...bleh la nk jadi housekeeper...nk mintak gaji ngan mak pon blehhh...

1 comment:

Unknown said...

salam...
congrats to didi coz dapat salary akhernye..
aperpown, about da rats...huhu mmg takde idea bernas...
kalo ade pown ape kate didi lambung pisau...tengok terbelah tak badan dyer...
heh gurau sajer...
soory 4 not helping...