Our LOVE Letter

سمِ اللَّهِ الرَّحمٰنِ الرَّحيمِ


Di sini jari-jemari ku menari mengikut alunan rentak dan irama yang lahirnya dari hati. Mendendangkan secebis lagu kehidupan yang penuh tawa dan sendu. Maafkan jika rentak tari islamiku tempang atau mungkin irama iman yang didendangkan sedikit sumbang, lantaran asyik dan leka dibawa arus khayalan seorang 'anak kecil' yang sekian lama bertapak dalam diri. Izinkan diri ini untuk menumpang dipinggir pantai ilmu dengan berbekalkan segala semangat, teguran, nasihat dan idea bernas kalian. Terima kasih atas masa dan waktu yang kalian peruntukkan untuk 'ziarah' ke 'kanvas' maya ini.






Sunday, October 31, 2010

semester 2 di IIUM NILAI

salam sejahtera diucapkan kpd para pembaca.

alhamdulillah selesai sudah saya menjalani hidup di IIUM nilai semasa semester 1.Kini saya berada di semester ke 2. Maaf kerana kesibukan yang teramat sampai tidak sempat utk jariku menaip utk menceritakan pengalaman manis dan pahit saya sepanjang saya menjadi pelajar universiti. Ini adalah kali pertama saya berada di asrama. Kalu dulu saya tidak dpt bertahan utk berada di asrama semasa saya form 1. Hati ku tidak dpt berjauhan dgn rumah.Maybe itu zaman kanak2.

Tapi kali ini saya tidak betah untuk tinggal berjauhan dgn my parents. Apabila saya berada di sini baru saya merasakan hidup berdikari itu sangat best. Segala keputusan perlu dibuat sendiri. Ini mengajar saya utk lebih confident dgn diri sendiri dlm melakukan segala hal.

Bagi saya kehidupan saya sebagai seorg pelajar universiti amatlah berlainan sgt dengan kehidupan sebg pelajar sekolah. Apa2 di universiti kena buat sendiri. Study sendiri dan segala macam.

Alham saya hanya perlu membuat foundation economics and science management selama one year and have a short sem.
Sem 1 saya mengambil 7 subjek (byk tuh). Diantara kos yg mengambil byk subjek.
Subjek seperti accounting 1, statistic,mathematic 1, computer 1, basic themes of al-quran, fardhu ain and english level 5. oklah pointer cgpa. Tp itu tidak memuaskan hati saya.

Ok sem 2 kali ini saya hanya mengambil 5 subjek iaitu english level 6, computer 2,mathematic 2, accounting 2 and economy. Kali ini perlu bekerja keras lagi agar mendpt pointer cgpa yg lebih tinggi dari sem 1.

wah semangat study semakin berkobar-kobar, No more play2 ye. hehehe. Azam dan semangat baru untuk lebih cemerlang di dunia dan akhirat. bukan cemerlang dunia sahaja tp cemerlang dgn amalan2 yg boleh membawa kita supaya lebih dekat dgn Allah.Wassalam.

Prepare for the best, plan for the worst and expect to be surprised.If you do not hope, you will not find what is beyond your hopes.Life is either a daring adventure or nothing.

2 comments:

sinarharapan said...

chaiyok2 my cousin.. truskan usaha.. tpi,pndai tu,jgn sorg2 na.. nty sya jeles..hek2..k,study molek deh... dont play2...

DiJa UnPrediCtaBle said...

hahaha...mana ada pandai.biasa2 je. yah pon.belajar molek etek.Good luck study.Jaga diri.